czwartek, 10 maja 2012

Najbliższa okolica

Piękny dzień:) Wybrałby się człowiek na jakąś krótką przejażdżkę ale obowiązki treningowe na to nie pozwalają. W zeszły poniedziałek, po pracy,ruszyłem spontanicznie w małą trasę po okolicznych lasach, która w rezultacie okazała się całkiem ciekawą wyprawą. 38 km przejechanych leśnymi drogami w promieniu maksymalnie 10 km od mojego domu sprawiło mi sporo frajdy:) Wyruszyłem leśną drogą w kierunku wschodnim by gdzieś w głębi puszczy osiągnąć rzekę Czerną Wielką. Początkowo trasa była całkiem przyjemna ale "schody" zaczęły się gdy dojechałem do szkółki leśnej przy "Kasztanówce". Nazwa jak i cała otoczka tej drogi robi na prawdę spore wrażenie. Przez kilka kilometrów rosną przy niej, wymienione w nazwie, kwitnące i pachnące kasztany jednak stan samej nawierzchni nie pozwalał na rozwinięcie dużej prędkości. A już sama jej końcówka, przed skrętem na południe w "Drogę Brzozową" przypominała raczej bagienko niż jakikolwiek szlak:) Ale nie ma co narzekać bo właśnie w tym miejscu natknąłem się na piękny olchowy gaj, który wraz z połączeniem błękitnego nieba stwarzał bardzo fajny widok:) Niestety nękające mnie komary nie pozwoliły na dłuższe podziwianie tego cudu natury. W drodze do miejscowości Poświętne natknąłem się kilka razy na pozostałości zabudowań. Mury, ruiny i rosnące na nich krzewy stwarzały trochę "groźną" atmosferę. Minąwszy Parową wjechałem do malowniczego Ołoboku. Maleńka miejscowość ale bardzo rozciągnięta wzdłuż szlaku na południe, przy którym rośnie wiele wiekowych dębów. Przy słonecznej pogodzie aż chce się jechać:) Na samym końcu tej miejscowości szlak zakręca na zachód przecinając Czerną Wielką na Moście Kuźniczym, idealne miejsce na postój i odpoczynek.Na wschodnim brzegu rozległe, zielone łąki a już po drugiej stronie początek lasu. Kilkaset metrów za mostem szlak skręca na północ i po wyjechaniu z lasu droga prowadzi  pięknymi obrzeżami Ołoboku aż do samej Parowej. Można tutaj napotkać pojedyncze chaty idealnie wklejone w krajobraz łąk i lasów, przy których także można zatrzymać się na odpoczynek. Ciekawe miejsca i ciekawa okolica. Polecam takie wyprawy:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz