czwartek, 19 lipca 2012

Rowerowy spacer

Ciężko jest wysiedzieć w domu ale niestety pogoda tego lata nas nie rozpieszcza i często jesteśmy zmuszeni do przesiadywania w czterech ścianach. W zeszłą sobotę już nie wytrzymałem i wwyruszyłem na małą, 26 kilometrową, przejażdżkę po okolicznych lasach. Trasa prowadziła drogą asfaltową do miejscowości Jagodzin po czym odbijała na wschód, w drogę żwirową prowadzącą przez lasy w kierunku Parowej. Po drodze mijałem wiele malowniczych miejsc, zakątków leśnych, potoków i przede wszystkim torfowisko pod Parową. Na szlaku znajduje się wiele tablic informacyjnych dotyczących roślinności i zamieszkującej te tereny zwierzyny. Po dotarciu do Parowej odbiłem w kierunku Ruszowa by po jakimś czasie znów wjechać w las. Niedaleko "Parku na górce" znajduje się idealne miejsce na wypoczynek. Przy moście i małym oczku wodnym jest wyznaczony niewielki teren na postój i ognisko. Myślę, że jest to idealna trasa dla ludzi, którzy lubią weekendowe przejażdżki zakończone konsumowaniem pieczonej na ognisku kiełbaski. Po cyknięciu kilku fotek opuściłem to miejsce i udałem się w kierunku domu lecz po kilku chwilach dopadło mnie istne oberwanie chmury. Było już bez różnicy czy będę mókł pod drzewami czy w trasie. Po drodze minąłem jeszcze grupę rowerzystów jadących w przeciwnym kierunku. Trasę jeszcze raz polecam i poniżej zamieszczam kilka zdjęć dla dodatkowej zachęty.

Przebieg trasy

Kościół w Jagodzinie

 pozostałości po tartaku w Jagodzinie

 Leśne zakątki




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz